Cape town: Live it, Love it - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van lotte Smit - WaarBenJij.nu Cape town: Live it, Love it - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van lotte Smit - WaarBenJij.nu

Cape town: Live it, Love it

Blijf op de hoogte en volg lotte

07 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve mensen!

Het is weer even tijd om mijn indrukken hier neer te zetten, zoals jullie hebben gemerkt typ ik soms een beetje op mijn eigen manier en heb ik nogal vaak wat schoonheidstypfoutjes daarom heb ik hem ook niet gelinkt aan facebook! Het is alleen voor vrienden en familie :)

Gisteravond heerlijk met vrienden onbeperkt sushi gegeten bij een restaurantje waar amper toeristen komen. En serieus we moesten MAAR 129 rand betalen (ongeveer 9 euro).

Vandaag heb ik Kaapstad twee (de townships = sloppenwijken) ervaren maar zooo anders dan ik had verwacht. Het eerste wat ik denk: ''oh, zo sneu die mensen wonen hier in huisje van 2 bij 2 meter''. Maar echt met de dag veranderd mijn beeld van Kaapstad!!

We hadden rond half 1 de taxi gepakt naar de townships om bij de Mzoli's te gaan braaien (bqq-en). Je moet dit zo zien als een klein binnenplaatsje in de townships waar je eet aan lange picknicktafels. Om dit binnenplaatsje heen zijn hekken geplaatst. Eenmaal aangekomen moesten we ongeveer een uur in rij staan, maar je vermaakt je prima met de zon die schijnt op je gezicht en een flesje bier (Ja, ik lus hier het bier en kost maar liefst 80 cent). Hier komen niet alleen maar toeristen maar ook locals vanuit de stad. We stonden in de rij en er kwam een vrouw met ons praten die ook in de townships woont. Zij vertelde dat er ook mensen zijn die hier juist niet meer weg willen omdat ze hier hun familie hebben en hun leventje hebben. Terwijl ze in onze ogen eigenlijk niks hebben, daarop zei ze: ''Think creative, and it will happen''. Zo mooi, maar het blijft wel een feit dat de meesten hopen op een betere toekomst.

Nadat we binnen waren kregen we vlees en dat werd voor ons klaargemaakt. Het vlees konden we opeten terwijl we konden dansen op afrikaanse muziek. Het is normaal als je vlees over hebt naar buiten gaat om het uit te delen aan de kindjes, dat was ook zo bizar om te doen want zodra de kindjes het vlees zagen was het binnen één seconde weer weg, maar die ene seconde was wel een groot gebaar.

Kortom een dagje: zon, afrikaanse muziek, leuke mensen en eten. perfect.

Vanaf morgen zal mijn hardcore werkleventje echt beginnen. Om kwart over 8 gaan we naar stage tot half 5 en daarna sporten.


Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

lotte

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 5060

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 04 Februari 2015

South-Africa

24 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: