bedorven brocolli - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van lotte Smit - WaarBenJij.nu bedorven brocolli - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van lotte Smit - WaarBenJij.nu

bedorven brocolli

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg lotte

30 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo.
Zo, ik kan al aardig wat van mijn to-do-list afstrepen. Echt zoveel gedaan en daardoor geen tijd gehad om een reisverslag te plaatsen (de afrikaanse internetverbinding werkt ook niet echt mee). zoals je hebt gelezen ben ik een weekendje op vakantie (terwijl ik al op vakantie in Zuid-Afrika ben) naar Hermanus en dat was toch genieten. Ons appartement was echt te luxe met hemelse bedjes, een balkon met uitzicht op zee, enorme keuken, een bar en niet te vergeten een heerlijk bad. Dit weekend was vooral maximaal genieten van de luxe en het lekkere weer. We hebben fijn op het gras gelegen bij het water terwijl er een afrkaanse bandje muziek op de achtergrond speelde en JA natuurlijk ben ik bad gegaan en heb ik er een hele pot douchegel ingegooid om zoveel mogelijk schuim te creeeren. De zondag zijn we via route 44 terug gereden naar Kaapstad. Deze route staat in de top 10 van de mooiste routes langs de zee en dat was te zien. Heerlijk met z'n vijven in de auto zomerse muziek op volume 10 en genoten we van het adembenemende uitzicht.

De dagen vliegen hier echt voorbij.. er komen steeds meer leuke mensen bij waar ik veel mee optrek. Ook steeds meer die net als ik gaan backpacken en afgesproken hebben om elkaar te ontmoeten op reis zelf. Ik geniet echt van mijn tijd in Kaapstad en stage, maar ik kan ook niet wachten om mijn rugzak op mijn schouders te doen en gewoon een kant op te gaan. Dreams come true.

Ik ben al een beetje aan het uitzoeken waar ik langs wil, maar kwam niet echt uit met mijn route omdat ik graag van kaapstad naar krugerpark wil reizen alleen ook naar Namibia wil. Nou en echt deze week te horen dat ik 5 dagen met een groepje die in ook in best western woont mee kan voor 5 dagen naar Namibia, OMG! Ik weet nog niet precies het fijne ervan maar Lisa (woont bij mij dus) haar stagebegeleider organiseert tours daar heen en wij kunnen met zijn 10en mee in zijn bus voor weinig geld. Het enige wat we mee moeten is een slaapzak en waterdichte schoenen want we gaan ondere andere kajakken in de orange river. Van zo'n avontuur in het vooruitzicht word ik echt gelukkig.

Maar dat is voor de toekomst, eerst even over stage! Zoals ik zei is stage niet echt op HBO niveau maar het wordt steeds uitdagender en drukker. We zijn momenteel druk bezig met projecten opzetten en werken steeds vaker in de townships. Het is soms moeilijk om contact te maken omdat ze veel in hun eigen taal praten ipv engels, maar omdat we steeds vaker komen merk je dat het contact ook beter wordt. De laaste weken hebben we twee keer heritage day gevierd.
Deze dag vieren ze hun diversity of their beliefs and traditions. Dus dat niemand moet vergeten wie hij was en waar hij vandaan kwam, iedereen moet die dag zijn eigen geschiedenis en cultuur in ere houden. Op facebook zie je foto's van heritage dag waar je vrouwen ziet met traditionele kleding en waar ik bijna niet opviel tussen de andere afrikanen ;) Het waren dagen vol kleur, dans en muziek.
Eerst hebben we het gevierd met de staff van Yabonga en daarna bij de jongeren. Elke keer kregen we in de middag eten, dus zo de eerste keer kregen we ons bord met geserveerd met soort witte rijst, groente en iets wat leek op bedorven brocolli.. we kwamen er snel achter wat het was: koeienmaag, tja eetsmakelijk dus. We hebben allemaal alleen de rijst en groente op gegeten en bedankt voor de koeienmaag. Later bij de jongeren (dat was vandaag) konden we eerst weer genieten van de jongeren die gingen dansen, maar we hadden alleen ontbijt gehad en tegen een uur of 12 keken martine en ik elkaar aan met de gedachte dat we echt honger (dat mag ik eigenlijk helemaal niet denken als ik in de townships ben) kregen. Rond een uuur of 2 kwamen er pannen met eten binnen en Martine waren dolblij tot dat we in de pannen keken en de geur in onze neus terecht kwam.. weer koeienmaag. Haha, we hebben ze bedankt en we zijn na stage naar pub gegaan om te genieten van ''normaal'' eten.
De komende dagen ben ik op stage druk bezig met schoolverslagen, opdrachten vanuit stage, projecten en skypesessies.

Wat heb ik nog meer uitgespookt de laatste dagen? District museum, stappen, sporten, uiteten, lunchen bij Valerie haar stage (echt te lekker), door kristenbosch gelopen, vis gegeten bij houtbay, zeehondjes gezien, gezellig in de pub gezeten en een belangrijke rugby wedstrijd ervaren. Die wedstrijd was onwijs gaaf.. Ik snapte de spelregels niet echt dus eerst genoot ik meer van de gespierde mannen maar Bas stond naast mij en kende de regels dus legde het uit waardoor het zoveel vetter was om te kijken. Zuid-afrika won ook nog eens, dus we konden daarna mooi feesten. Voor de komende weken staat er surfen bij muizenberg op het programma, ook moet ik er aan geloven om de kooi in te gaan en haaien op mij af zien komen. En en en zaterdag eindelijk maar eens de tafelberg beklimmen, dat is toch wel een must als je hier bent.

Volgens mij is het wel te begrijpen dat de dagen hier echt voorbij vliegen en eigenlijk wil ik nog veel meer vertellen over de dagen, de drukke stad Kaapstad, de cultuur enz. Maar dat voor de volgende keer :)


Dikke kusjes vanuit het mooie Kaapstad!!



  • 12 Oktober 2014 - 18:43

    Sanne:

    hee lieve lott,

    ik heb even weer de boel terug gelezen..

    zo fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Dat je bij haaien in het water hebt gezeten vind ik echt super stoer, al zou ik er 1000 euro voor krijgen .. ik zou het je niet na doen! maargoed jij houdt van uitdaging en niets houdt jou tegen! Ga zo door meissie, geniet van je tijd daar want voor je het weet is het alweer voorbij en ben je weer in dit koude kikkerlandje! (wat wij natuurlijk helemaal niet erg zouden vinden, ik stel vast voor: als iedereen terug is een dikke vette groepsknuff) Mis je wel hoor! dikke kus

  • 15 Oktober 2014 - 23:04

    Hesra:

    Wauw lieve Lot, wat een geweldige ervaringen.
    Ik wil zo graag meer foto's zien.
    Ik ben heel blij dat je heerlijk geniet en denk dat dit een geweldig avontuur is die alleen maar mooier gaat worden.
    Ik word gewoon jaloers van je verhalen. Ook vind ik het fijn dat je nu eerst met je stage Zuid-Afrika leert kennen, zodat je dat tijdens je backpackreis in je gedachten kunt houden.
    Ga zo door topper!
    Ik mis je wel hier in Milaan, jammer dat ik toch niet met je mee kan!
    Liefs van mij x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

lotte

Actief sinds 24 Aug. 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 5083

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 04 Februari 2015

South-Africa

24 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: